top of page

על חוסן תזונתי בעת משבר


חוסן הוא היכולת הנרכשת שלנו להתמודד עם אתגרי היום יום – פרנסה, קורת גג בטוחה, בריאות גופנית, בריאות נפשית, יחסים משמעותיים ועוד. ימים אלו, שרוחות מלחמה מנשבות בהם, מוכיחים לנו בצורה המוחשית ביותר עד כמה כל אלו אינם ברורים מאליהם.

חוסן תזונתי הוא מצב שבו לכל אחד ואחת יש את האפשרות לספק לעצמו/עצמה ולמשפחתו.ה מזון בריא בכמות הנחוצה ובאיכות המתאימה, כל זאת לשם השגת בריאות טובה, תפקוד תקין של הגוף ומניעת מחלות. איך נבטיח חוסן תזונתי בגיל השלישי? לשם כך נדרשת תשומת לב למספר דברים בסביבתנו ובסביבת יקירינו:


מעקב אחרי שינויים בתאבון והתאמות לפי הצורך



רכישת מזון הביתה והצטיידות עם מזווה מוכן – מה כדאי להחזיק במזווה?

מוצרי בשר, עוף ודגים במקפיא, טונה, קטניות, אגוזים ושקדים טבעיים, שיבולת שועל, תבלינים, בצל ושום, קטניות, טחינה, קמחים מלאים, קרקרים, רסק תפוחי עץ, עגבניות מרוסקות.


לוודא שיש בבית מזון מוכן ומזין – מה ברשימה?

- ירקות – לאכילה טריים וגם לבישול (אפשר גם חלק לקנות קפואים).

- פירות העונה

- יוגורטים טבעיים

- קטניות מוכנות לאכילה (אפשר לבשל ולהקפיא במנות או לקנות מוכנות לאכילה)


חשוב ! להתאים את ההמלצות הכלליות למצב הבריאותי האישי

כאן הכוונה היא לתת מענה מותאם למחלות רקע ואתגרים בריאותיים כאלו ואחרים, חלקם צצים דווקא כעת, בתקופת מתח. מה למשל: סכרת שיצאה מאיזון, אי סדירות במערכת העיכול: (עצירות או דווקא יציאות מרובות)יתר לחץ דם, צרבות, נפיחות בבטן, קשיים בלעיסה או בבליעה ועוד.

המטרה היא לרתום את התזונה שלנו לעזרתנו ולעשות בחירות תזונתיות שיהיו לנו קלות יותר ונעימות יותר לאכילה. היעוץ התזונתי האישי במקרים כאלו יכול להיות לעזר רב, כאשר התערבות מוקדמת יכולה לשפר יותר את התוצאות התזונתיות ולעזור לצאת ממעגל הקסמים מוקדם ככל האפשר.





bottom of page